Буксирування авто з АКПП - чи можна і як?

Не секрет, що абсолютно кожна автомашина рано чи пізно може зламатися, причому прямо в дорозі. Евакуатора не дочекаєшся або ви просто не знаєте номера телефонів відповідних контор. Або просто зв'язок не бере - неважливо, важливіше, що вам необхідна буксирування автомобіля з АКПП, але такі автомобілі начебто не можна буксирувати. Насправді можна, але дуже обережно.

Якщо на машині стоїть коробка-механіка, то проблем ніяких немає - такі машини можуть буксирувати самі і бути буксируваними. Коли буксирують таку машину, в «механіці» перебуває в русі лише одна-єдина шестерня, так що на КПП і мотор ніяких навантажень не йде. Нагадуємо, що механічний вузол трансмісії буксирується на нейтральній передачі.

Чи можна буксирувати авто з АКПП? В принципі, так, якщо іншої альтернативи переміщення немає, і не передбачається. Тут коробку треба теж переводити на нейтраль, тільки нею є не ступінь. А конкретний режим. Однак, справа тут ускладнюється тим, що в момент буксирування у автомата як і раніше відбувається обертання валів і шестерень, а ось масляний насос при непрацюючому двигуні в коробці не працює, чому рух елементів відбувається фактично насуху, тому посилюється тертя, а від тертя зростає нагрів . Ресурс від цього сильно падає.

А взагалі такі моменти, як буксирування машини з автоматом, описуються конкретно в сервісній книжці до кожного автомобілю, тому неодмінно туди загляньте при покупці. Якщо виробник пише, що буксирувати цю машину ніяк не можна, то значить ніяк і не можна. Мабуть, в ході буксирування така машина перегріє не тільки коробку, але і взагалі сама себе. Якщо машина на гарантії, то після такого буксирування про це забудьте. Якщо буксирування прямо не заборонене, то воно, значить, дозволене, але тільки по дуже строгим правилам:

  1. Швидкість - максимум 30 км / год. Часті зупинки для охолодження.
  2. В ідеалі буксирувати машину з автоматом слід на жорсткому зчепленні. Її проблематично знайти у легкового автомобіля, а ось у тягача або самоскида вона, так би мовити, в базовій комплектації.
  3. Якщо авто з автоматом не буксирується, а буксирує, то замість режиму D слід включити режим 2-ї або 3-ї передачі. Позашляховики, кросовери і інші машини з повним приводом взагалі краще буксирувати мінімум за допомогою часткового навантаження, коли одна з осей поїде на спеціальному візку або будь-яким іншим дозволеним в ПДР способом. Привід тут підключається за допомогою електронної муфти, і від цього муфта перегрівається і ламається набагато раніше, ніж коробка-автомат.

Ну, а взагалі ідеалом є тільки евакуатор, пам'ятайте це!